Sankta Lucia

Så mörk är natten i midvintertid 
men se då nalkas Lucia 
Hon kommer den goda med ljuset hit 
hon kommer med hälsning om julefrid 
hon kommer med ljus i sin krona 

I mörka natten i midvintertid 
vi hälsar dig väna Lucia 
Välkommen du goda med ljuset hit 
välkommen med hälsning om julefrid 
välkommen med ljus i din krona 




Glad Lucia! Jag älskar verkligen lucia. (Därav att jag ska döpa mitt barn till Lucia, i andra namn. Mormor heter det & fyller även år idag) När jag bodde hemma väckte mamma alltid mig och Zandra kl 07:00 för att se Luciatågen. Vi åt lussekatter och drack varm choklad. Det är vid såna här tidpunkter som jag verkligen saknar att bo hemma, ibland värker det t.o.m i hjärtat. Robin är ledig idagså när jag kommer hem så ska vi ha eftermiddagsfika med lussekatter & varm choklad.

Ikväll blir det Shape med Linnea. Jag längtar!!!




Träningschema denna vecka:
   Måndag:
Shape
              Tisdag: SatsCorePulse
Onsdag: Box
 Torsdag: Vila
                          Fredag: Vila alt. Crosstraining
                   Lördag: Cykel & SatsAfro
                  Söndag: SatsPowerStep




Sprid värme & tänd massa ljus ikväll & visa kärlek till de som ligger i varmt om hjärtat.
Vi har inte tid att bråka & tjaffsa!
Gud, jag älskar juletid, den enda tiden jag inte är bitter.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är så mysigt med Lucia. Har du varit Lucia någon gång?

2010-12-13 @ 20:13:32
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0