Tisdag

Imorse trodde jag att jag skulle behöva uppleva deja-vu(förra veckan när tåget var försenat och jag skulle öppna) men som tur var har jag den bästaste bästingen i världen som kom och hämtade mig och skjutaste mig till jobbet. Han är underbar! Han ställer jämt upp, vet inte hur jag ska kunna ge tillbaka allt som han har gett mig?

Gårdagen blev inte riktigt som jag hade planerat men var mysig ändå. Jag kom hem, bakade muffins & gick över med två st till de bästa grannarna i världen. Kolla in www.lillalallas.blogg.se & så ser ni mina muffins där :)
Sedan lagade jag kyckling enchilladas. MUMS!

4 st kyckling filéer
1 orange paprika
1 gullök
8 st grova tortilliabröd
1 burk tomatkross
1 laktosfri creme fraise
3 tsk sambal olek
Lite riven mager ost
Salt & peppar

Haka lök, paprika och kyckling, stek sedan allting och salta & peppra.
Häll i creme fraise och sambal olek.
Ta fram tortilliabröden och lägg lite i varje och rulla i hop dem. När alla är fyllda så häll över tomatkross och sist osten. Ställ det i ugnen i 10 minuter på 200 grader.

Voila! Snabbt, gott, enkelt & nyttigt. Man kan ju skippa osten, inte lika goisigt då dock ;)

Sen blev det en muffins på det och sedan blev jag lite besviken på ett samtal som Robin fick....
Den 4 juni ska jag ha vårkonsert med min kör och vill såklart att hela min familj ska komma.
Mormor & morfar kommer ifrån värmland, mamma och Peter ska komma, kanske Marcus och Kristine. Självfallet vill jag ju att Robins familj ska komma, för det är ju min familj också, eller?
Han pratade med sin mamma och hon säger då att de inte kan komma för att Margareta(Robins mamma) fyller år och då kommer Robins bror och hans familj. Hon blev ledsen för att inte vi kunde komma.... 
Vilket jag förstår men jag tycker ändå att en födelsedag kan man flytta, jag kan inte flytta hela min konsert och hade faktsikt önskat att hon kanske kunde flytta sitt födelsedagsfirande.

Inte för "allt ska handla om mig" utan för att jag ville att dem skulle komma.....

I say no more.


Sen somnade jag kl 19:30 och det blev ingen träning, fy mig!





Idag blir det träning och sen sova, ska öppna imorgon igen jööö!
PUSS








Kommentarer
Postat av: Zandra

Men åååååå, vi åt typ nästan samma lika middag :-P

Då var de din kära pojke jag hörde köra iväg imorse i ottan hihi!

KRAMAR

2010-05-11 @ 11:02:23
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: Linn

Nemen? :O haha! Och samma efterrätt antar jag ;P

Jaaa, stackarn men jag fick fan panik alltså! Ni hör inte mig på morgonen som brottas med min cykel? haha

PUSS

2010-05-11 @ 11:45:28
URL: http://linsys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0