WHAT?

Vad är dealen med att människor som har annan etnicitet att dem alltiid ska tro att allting som alla "vita" människor gör är av rastistiska skäl.

Jag tror det är tredje gången som en "svart" människa frågar mig om "detta gäller alla eller bara mig?"

Jag kan berätta lite bakgrundsfakta.
Idag kommer det in en man(svart) som bara pratar engelska och jag säger att:
"We close at 7.30, you have to be OUT at 7.30!"
Han kollar på mig och säger "Everybody or just me?"

Snälla! Apartheid var ett tags sedan nu! Sluta tro att allting handlar om rasism. Jag vill bara komma hem, okej? Jag kunde inte bry mig mindre om du var vit, svart, gul, röd eller grön liksom?!
Suck.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0